Tätä mieltä: ”Asiakaslähtöisyys huipussaan”

0

Silmälääkäri kertoi minulle lokakuussa, että tarvitsen kaihileikkauksen, johon pääsee 6–10 kuukauden päästä. Vuoden lopussa sain kirjeen, jossa kutsuttiin kaihileikkaukseen Salon sairaalaan jo 9.1.

Mietin, miten pääsen sinne, kun minulla ei ole autoa eikä kavereita. Otin Kela-taksin ja varasin sen edellisenä päivänä. Kerroin, että kello 12 on oltava Salossa. Taksikuski ilmoitti hakevansa minut kello 11. Se onnistui aivan loistavasti ja ajallaan.

Olin sanonut jo taksia tilatessani, että tarvitaan myös paluukyyti. Salossa taksikuski kysyi, milloin tulee hakeman. Kerroin, etten tiedä muuta kuin sen, että sairaalan papereissa sanotaan toimenpiteen kestoksi 2–4 tuntia. Kuski tuli sisälle asti kysymään aikaa vastaanotosta. Sieltä sanoivat, että kestää noin kaksi tuntia.

Salon sairaalan henkilökunta oli erittäin ystävällistä. Itse pelkäsin, miten leikkaus sujuu, mutta hoitajat kertoivat koko ajan, mitä tapahtui. Olin valmis kolme minuuttia yli klo 14. Menin kahville, taksikuski odotteli, että olen valmis.

Seuraavaksi ajettiin Halikon apteekkiin, jossa myös palvelu oli erinomaisen ystävällistä.

En ole ennen selvinnyt näin hyvin ja ilman odottamista terveydenhuollosta. Kaikissa tilanteissa palvelu oli minusta erittäin hyvää.

Tässä taannoin eräs poliitikko uskalsi olla ryhmäkuria vastaan puolustaessaan Salon sairaalaa. Jos kaikki siirretään paikkaan, jossa muutenkin on kiire, tuskin saa yhtä hyvää palvelua kuin minä sain.

Ilkka Soukka
Aura

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän