Neljättä kertaa järjestetty Auran jouluvalokulkue on ollut varmasti suurempi menestys kuin sen keksijät itsekään uskoivat. Kulkueeseen osallistutaan ja sitä tullaan katsomaan kaukaakin. Tänä vuonna kaukaisimmat osallistujat tulivat Suonenjoelta. Myös valtakunnallinen TV-kanava oli huomannut, että Aurassa tapahtuu hienoja asioita.
Ei varmasti ole liioiteltua väittää, että jouluvalokulkue tuo kunnalle enemmän hyvää mainetta kuin mitä suurikaan imagokampanja toisi. Kaiken lisäksi tapahtuma tehdään yhdessä eikä se rasita kunnan taloutta. Kulkueeseen osallistuvat yrittäjät saavat itselleen näkyvyyttä samalla kun tuottavat iloa yleisölle. Jouluvalokulkue viestii mainiolla tavalla vahvasta yhteisöllisyydestä, mutta myös siitä, että Aurassa osataan tarvittaessa suhtautua asioihin sopivalla leikkimielellä.
Maaseudun huono väestökehitys merkitsee sitä, että tulevaisuudessa hyvät ideat tulevat olemaan kultaakin kalliimpia. Kunnilla ei ole varaa maksaa markkinoinnistaan maltaita, joten edulliset ja yhdessä toteutettavat ideat korostuvat. Kilpailu asukkaista tulee kiristymään. On houkuteltava muuttamista harkitsevia, mutta pidettävä huolta myös siitä, että kunnassa jo asuvat viihtyvät ja pysyvät.
Hyvä maine ei kuitenkaan riitä, jos kunnassa ei ole työpaikkoja. Suomalainen muuttaa useimmiten työn tai rakkauden perässä. Yritysten toimintaedellytyksistä huolehtiminen, mahdollisimman ketterä byrokratia ja hyvä sijainti ovat avainasemassa, kun mitataan kuntien kykyä houkutella yrityksiä.